четвер, 9 лютого 2017 р.

Корисні матеріали для вчителя

РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ, ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ НАВИЧОК

1. Вправа «Малюємо казку»
Мета. Розвивати вміння творчої уяви, інтуїції, систематизувати свої творчі ідеї; формувати комунікативні навички, вміння співпрацювати.
Інструкція. Кожна група отримує маленькі геометричні фігурки. Якщо додати до них додаткові лінії, у вас вийдуть цікаві предмети або сюжетні малюнки.
Завдання. Спробуйте придумати героїв та казку про них. Зробіть її повною і цікавою.
Презентація груп
Обговорення:  — Чи складно було виконувати цю вправу? Що заважало?


2. Вправа «Корзинка творчих ідей»
Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.
Звучить музика Ф. Шопена "Фантазія".
Інструкція: подумайте, обговоріть у групі і запишіть, якомога більше способів використання звичайного предмету (наприклад, ручки, зошита тощо) і його нових призначень. Оцінюються: продуктивність використання завдань шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість — кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність — за частотою такої відповіді в однорідній групі.

3. Вправа «Моє бачення творчої особистості»
Ви повинні протягом п’яти хвилин до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, на вашу думку, характеризують творчу дитину. (Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «творчість».)
Т — толерантний, терплячий, трудолюбивий…
В — винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…
Р — рішучий, розкутий, реактивний, романтичний, різний…
Ч — чутливий, чесний, чуйний, чарівний…
І — ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…
С — самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…
Т — товариський, турботливий, тактовний…
Ь .

4. Техніка «Колаж»
Мета: розвивати оригінальність і гнучкість мислення, стимулювати творчу уяву та фантазію, згуртувати колектив.
Зараз вашій увазі пропонується техніка «Колаж», яка виконуватиметься в групах. (Колаж — це один із варіантів арттерапевтичних методів, що полягає в наклеюванні на основу відмінних від неї матеріалів, відмінних за кольором і формою. Все наклеюється на ватман.)
За допомогою вирізок із журналів, газет, листівок вам потрібно створити образ на тему: «Оригінальність моїх ідей».
Колаж може бути доповнений власними надписами, малюнками.



5. Вправа «Картинна галерея»
Мета: розвивати навички творчого самовираження, креативне мислення, вміння співпраці та конструктивну взаємодію в малих групах.
Матеріали: крупи: рис, манка, гречка; фарби, маркери, нитки, клей, кольоровий папір.
Кожна група отримує однаковий набір матеріалів для роботи.
Інструкція: учасникам групи потрібно створити за допомогою наявних матеріалів картину, на якій буде зображено креативність усієї групи в образах та символах (груповий автопортрет). Дати назву своєму груповому портрету. Після завершення відбувається презентація картин і розміщення їх в імпровізованій картинній галереї.
Інформаційне повідомлення тренера: поняття "креативність" походить від слова "create" (створювати) — створювати нове. Цим новим може бути новий продукт, нова властивість, нове рішення, новий напрямок, нове бачення.
Обговорення:
— Які були відчуття під час роботи?
— Чи складно було працювати у групі?
— Які виникали образи та символи?

6. Вправа « Незвичайні мандрівки»
Мета: розвивати уяву, гнучкість та оригінальність мислення, сприяти зняттю емоційної напруги, налаштувати на дружню співпрацю.
Інструкція. Той, хто кидає іграшку м’яку, говорить де опиниться учасник( н-д, у шафі, на дереві…).  Упіймавши  іграшку, учасник повинен швидко назвати три речі, які візьме із собою в назване місце.

7. Розвиваюча гра «Агент 007»
Мета: розвиток уваги і зорової пам’яті.
Хід гри: з числа учасників тренер призначає «Агента 007». Іншим дітям пропонує, тримаючи в руках іграшки, предмети, здійснювати довільні рухи по аудиторії. «Агент 007» намагається запам’ятати, який предмет знаходиться в руках кожного учасника. За сигналом: «Зв’язковий, на зустріч!», всі повинні стати в коло, тримаючи іграшки в руках за спиною. «Агент» стоїть у колі і на слова: «Ваш зв’язковий тримає в руках прапорець (кубик, ручку та ін.), назвіть його ім’я», виконує завдання тренера.
Час на обдумування 10-20 секунд. У випадку правильної відповіді «007» йде на «підвищення» – стає ведучим. Якщо ж «Агент» не відгадав, то стає «зв’язковим», а «зв’язковий» – «агентом». Учасники групи обмінюються розпізнавальними предметами і гра продовжується.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар