четвер, 9 лютого 2017 р.



Ідеал — у самому тобі. Перешкоди до його досягнення знову-таки, в  тобі. Твій стан — це той матеріал, із якого ти маєш створити цей ідеал.
Т. Карлейль
Всебічно розвинена особистість учня — це десять відсотків натхнення учня і дев'яносто відсотків важкої праці вчителя.
Ірина Карпинська, Надія Клоченко

Вчитель — важлива людина в житті кожного учня. Він працює з найціннішим скарбом сучасної школи — особистістю учня. Він допомагає, скеровує, підказує, спрямовує на життєву дорогу ... . Бути хорошим вчителем означає бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати всебічно розвинену особистість. А найбільшою нагородою для вчителя є відчуття того, що він зміг допомогти становленню ЛЮДИНИ З ВЕЛИКОЇ БУКВИ.
Метою роботи вчителя у школі є покращення навчального процесу, не тільки в цілому з метою оптимізації навчального процесу, а й з урахуванням конкретних труднощів, що виникають у процесі навчання, взаємин у тріаді «учень — батьки — учитель».
Дуже важливо, щоб кожній дитині було комфортно у школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Важливо, щоб вчителі побачили її реальні проблеми, захотіли їй допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити.
Поєднуючи в собі велику любов до справи і до дітей, вчитель Школи Нового Покоління повинен намагатися створити для кожного учня, для його гармонійного і всебічного розвитку оптимальні умови навчання, сформувати в нього потребу вчитися, уміння раціонально працювати, розвивати мислення учнів, їхню мовну активність, проявити творчість і самостійність у виконанні поставлених завдань.
І дуже важливим компонентом успішного розвитку особистості дитини є те, що діяльність має спрямовуватись на розвиток індивідуальності кожного учня, формування його здатності до самопізнання та самоосвіти, враховуючи при цьому індивідуальний темп і стиль учнів. Адже кожна дитина — неповторна особистість. Вона має лише їй притаманний, природою заданий темперамент, характер, інтерес, має власні почуття, мрії, переживання. Звідси і специфіка інтересів, потреб, здібностей. У колективі учнів є більш сильні, яскраві особистості, є непомітні, боязкі, є «важкі», суперечливі діти. Ми, вчителі, маємо справу з дитячими душами, тому наше завдання — «пізнати серцем усе, чим живе, що думає, з чого радіє, й чим засмучується наш вихованець», вважав В. Сухомлинський. І наше завдання сприймати дитину такою, якою вона є.
Головна мета розвитку всебічно розвиненої особистості учня — якомога повніша реалізація дитиною своїх здібностей і можливостей, самовираження та саморозкриття. Сформулювати ці якості неможливо без участі інших людей, або шляхом порівняння себе з іншими, або ізолюванням від суспільства, тобто без залучення інших людей, що передбачає їхню активну участь у цьому процесі.
Таким чином, основними психологічними якостями, що складають підґрунтя розвитку всебічно розвиненої особистості, є активність, прагнення до реалізації себе й свідоме прийняття ідеалів суспільства, перетворення їх на глибоко особисті для цієї дитини цінності, переконання та потреби.

Немає коментарів:

Дописати коментар