Ідеал
— у самому тобі. Перешкоди до його досягнення знову-таки, в тобі. Твій стан — це той матеріал, із якого
ти маєш створити цей ідеал.
Т. Карлейль
Всебічно
розвинена особистість учня — це десять відсотків натхнення учня і дев'яносто
відсотків важкої праці вчителя.
Ірина Карпинська, Надія Клоченко
Вчитель
— важлива людина в житті кожного учня. Він працює з найціннішим скарбом
сучасної школи — особистістю учня. Він допомагає, скеровує, підказує, спрямовує
на життєву дорогу ... . Бути хорошим вчителем означає бути обізнаним у різних
сферах життя, бути відкритою, небайдужою людиною. Кожна дитина — це маленький
всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати всебічно розвинену особистість.
А найбільшою нагородою для вчителя є відчуття того, що він зміг допомогти
становленню ЛЮДИНИ З ВЕЛИКОЇ БУКВИ.
Метою роботи вчителя у школі є
покращення навчального процесу, не тільки в цілому з метою оптимізації
навчального процесу, а й з урахуванням конкретних труднощів, що виникають у
процесі навчання, взаємин у тріаді «учень — батьки — учитель».
Дуже важливо, щоб кожній дитині було
комфортно у школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою
й нещасливою. Важливо, щоб вчителі побачили її реальні проблеми, захотіли їй
допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити.
Поєднуючи в собі велику любов до справи
і до дітей, вчитель Школи Нового Покоління повинен намагатися створити для
кожного учня, для його гармонійного і всебічного розвитку оптимальні умови
навчання, сформувати в нього потребу вчитися, уміння раціонально працювати,
розвивати мислення учнів, їхню мовну активність, проявити творчість і
самостійність у виконанні поставлених завдань.
І дуже важливим компонентом успішного
розвитку особистості дитини є те, що діяльність має спрямовуватись на розвиток
індивідуальності кожного учня, формування його здатності до самопізнання та
самоосвіти, враховуючи при цьому індивідуальний темп і стиль учнів. Адже кожна
дитина — неповторна особистість. Вона має лише їй притаманний, природою заданий
темперамент, характер, інтерес, має власні почуття, мрії, переживання. Звідси і
специфіка інтересів, потреб, здібностей. У колективі учнів є більш сильні,
яскраві особистості, є непомітні, боязкі, є «важкі», суперечливі діти. Ми,
вчителі, маємо справу з дитячими душами, тому наше завдання — «пізнати серцем
усе, чим живе, що думає, з чого радіє, й чим засмучується наш вихованець»,
вважав В. Сухомлинський. І наше завдання сприймати дитину такою, якою вона є.
Головна
мета розвитку всебічно розвиненої особистості учня
— якомога повніша реалізація дитиною своїх здібностей і можливостей,
самовираження та саморозкриття. Сформулювати ці якості неможливо без участі
інших людей, або шляхом порівняння себе з іншими, або ізолюванням від
суспільства, тобто без залучення інших людей, що передбачає їхню активну участь
у цьому процесі.
Таким чином, основними психологічними
якостями, що складають підґрунтя розвитку всебічно розвиненої особистості, є
активність, прагнення до реалізації себе й свідоме прийняття ідеалів
суспільства, перетворення їх на глибоко особисті для цієї дитини цінності,
переконання та потреби.
Немає коментарів:
Дописати коментар